Сподели

Търсене на имоти

Българската столица София – сред най-атрактивните европейски дестинации за строителство на търговски центрове

Проучване на консултантската компания Cushman and Wakefield, относно тенденциите в строителството на търговски площи в Европа, определи българската столица София като една от най-атрактивните източноевропейски дестинации за изграждане на големи търговски центрове. Според консултантите, за тази привлекателност способстват стабилните към настоящия момент макроикономически показатели на България и в частност на столицата София, както и относително ниските нива на наситеност на територията на страната с търговски площи спрямо средното ниво за Европа. Даните от проучването показват, че в България на 1000 човека население се падат малко над 100 кв.м търговски площи при средно около 470 кв.м за Европа. Впрочем, по степен на наситеност на територията на страните от Югоизточна Европа с търговска площ на човек от населението, след България в низходящ ред се нареждат Румъния с 97 кв.м, Сърбия с около 75 кв.м, Босна и Херцеговина с малко над 74 кв.м и Гърция с малко над 57 кв.м. Лидерската позиция по отношение наситеността с модерни търговски площи в Западна Европа и като цяло на континента се заема от Норвегия с почти 914 кв.м на 1000 души население
 
Въпреки, че наситеността на имотния пазар в София с търговски площи - около 235 кв.м на 1000 човека население, превишава над два пъти средното ниво за страната, тази стойност остава два пъти по-ниска в сравнение със средното европейско ниво. Същевременно изключително динамичното развитие на българската столица я нареди на първо място сред европейските столици по ръст на брутния вътрешен продукт за последните 10 години и сред 30-те най-бързо развиващи се градове в света. Добри възможности за строителния бизнес откриват и прогнозите на анализаторите на софийския имотен пазар, че през следващите пет години потребителските разходи в столицата ще се увеличават годишно с над 4%. Като цяло в страната през настоящата година е отворен един търговски център в Пловдив –мол “Марково тепе”, а София няма новооткрити шопинг центрове.
 
Анализът на данните от проучването на Cushman and Wakefield за тенденциите в строителството на търговски площи в Европа показва, че най-активните строителни площадки и най-наситените пазари в сегмента на търговските центрове са Турция и Русия. През първото шестмесечие на 2016г. общата новозастроена площ с търговски центрове в двете държави съставлява над 40% от всички завършени площи в Европа, като обемът им на турския имотен пазар възлиза на над 287 хил. кв.м, а на руския - над 257 хил. кв.м. В низходящ ред в класацията на страните с най-голям обем нови площи в търговски центрове се нареждат Франция със 141700 кв.м, Италия с 92000 кв.м и Румъния с почти 83000 кв.м. В челната десятка на най-активното строителство на търговски центрове попадат също Полша, Швеция, Германия, Хърватия и Белгия.

Domaza - Недвижими имоти



По-стари новини